Dag 4: Yosemite - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 4: Yosemite - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 4: Yosemite

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

09 September 2014 | Verenigde Staten, El Portal

Gisteravond geen Wifi en geen bereik op de telefoon. Tja, dan moeten we jullie teleurstellen: het verslag een dagje later dus.

Na een relatief korte rit (200 km) zijn we in Yosemite NP aangekomen. De weersvoorspellingen voor de ochtend zijn niet zo gunstig: bewolkt en regenachtig. No worries, dan passen we onze planning iets aan. Eerst maar een hike naar Vernal Fall. Maar waar is die trailhead nou? Eindelijk vinden we hem na een half uurtje rondjes rijden met de auto. De hike is erg mooi, het eindpunt .... tja de fall zal in de lente absoluut mooier zijn geweest.
Op naar Glacier Point. Het uitzicht is geweldig. Duidelijk zien we de vuurhaarden die gisteren zijn ontstaan. Gisteren zijn hierdoor zo'n 200 toeristen met de helikopter in veiligheid gebracht. De regen van vandaag heeft geholpen de vuurhaarden onder controle te krijgen. Dit wordt bevestigd door de aanwezige ABC news reporter.
Wij vinden persoonlijk onze laatste hike (Taft Point) de topper van de dag in Yosemite. In onze hike app staat: "Are you afraid of heights? If so, don't take this hike!" Nou we willen onze hoogtevrees wel eens testen (als voorbereiding op het laatste stukje van de Angels Landing trail in Zion NP). Test geslaagd, hoewel het ijzeren hekje wel helpt! Het laatste stuk van de trail naar Taft Point krijgen we steeds meer knikkende knieën, maar uiteindelijk is het wel kicken om zo vlak langs zo'n diepe afgrond te staan.
Al met al een zeer geslaagde dag!

• 10 September 2014 - 20:35

Remi, Natasja & Sten:

Fijn dat jullie niet al te veel last hebben gehad van de brand.