Dag 17: Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 17: Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 17: Grand Canyon

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

21 September 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Whoeeeeehaaaaaaa! Wat een geweldige ervaring, zo'n helikoptervlucht. Awesome !!! We zijn vanmorgen eerst nog even naar de uitkijkpunten van gisteren gereden, maar het weer was helaas niet veel beter voor de foto's. Dan maar terug naar het hotel en wachten tot we in kunnen checken voor onze vlucht om half 10. Er zijn nog steeds donkere wolken aan de hemel, maar geen onweer gelukkig. Om half 10 checken we in. We worden gewogen en op basis van ons gewicht worden de zitplaatsen in de helikopter bepaald, hier heb je dus weinig invloed op. We krijgen allemaal een floating device (zwemvest) dat we om moeten binden (buiten de Colorado River is er niet veel water te vinden in de canyon, maar ok) en kijken naar de instructievideo. Dan worden onze namen omgeroepen en gaan we boarden. Eerst nog even op de foto en dan kan het avontuur beginnen. Michelle's oksels klotsen inmiddels behoorlijk van de zenuwen, maar dat blijkt achteraf niet nodig. Het valt reuze mee. We hebben twee plaatsen achterin het toestel, eerst denken we jammer, maar achteraf blijken dit helemaal niet de slechtste plaatsen te zijn. Het uitzicht op de Canyon is adembenemend en van de donkere wolken hebben we in de lucht lang niet zoveel last als gevreesd. Het is een fantastische vlucht. De 45 minuten zijn omgevlogen (hihi leuke woordspeling). Echt een ervaring om nooit te vergeten. Door de koptelefoons en het geluid van de propellers, kun je niet met elkaar praten tijdens de vlucht, maar het woord wauw is ook zonder geluid te begrijpen en verschillende keren naar elkaar uitgesproken.
Na de landing terug naar de terminal. $20 voor de gemaakte foto vinden we toch wat veel, zeker omdat we er niet al te florisant op staan, dus die laten we achterwege.
Na deze geweldige ervaring besluiten we de wandeling langs de south rim te maken. Een wandelweg langs de zuidkant van de Canyon. De totale wandeling is ca. 20 km, maar je kunt op verschillende punten besluiten te stoppen, door de bus terug te nemen naar het startpunt. We besluiten te gaan lopen en zien wel waar het schip strandt. Uiteindelijk lopen we tot het eindpunt, een kleine 19 km. Een prachtige wandeling met vele mooie uitzichtpunten. 5 Uur later stappen we bij het eindpunt weer op de bus terug naar de parkeerplaats, snakkend naar een pilsje. De terugreis met de bus, blijkt nog een uur te duren door de vele stops, maar dan kunnen we eindelijk op weg naar het hotel en onze Bud. Doordat het inmiddels al laat is en we de "piep oet" hebben, besluiten we tot een snelle hap bij de McDonalds. Alweer een onvergetelijke dag en de Grand Canyon heeft onze verwachtingen zeker waargemaakt. Morgen Vegas, zal ons benieuwen......

• 22 September 2014 - 08:17

Berend:

Whoeeeeehaaaaaaa indeed! schitterend, ik zou zo weer terug willen. Geniet ervan. oh en de speeltip is 16 en rood ;-) veel plezier in Vegas

• 22 September 2014 - 08:17

• 22 September 2014 - 08:44

Michelle & Edwin Driessen:

Ok Berend, we gaan all in voor 16. Ik weet je te vinden als het niet gaat lukken. Gelukkig is de vlucht terug al betaald....

• 23 September 2014 - 08:29

Berend:

Je wint toch altijd in Vegas, of heb ik het concept niet begrepen ;-)
    Veel plezier en geluk!