Dag 4: Gettysburg - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 4: Gettysburg - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 4: Gettysburg

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

09 Mei 2016 | Verenigde Staten, Gettysburg

Vandaag laten we the Big Apple achter ons. Eerst weer met een vooraf gereserveerde gezamenlijke transfer naar JFK airport om onze huurauto af te halen (transfer zelf was al weer een hele aparte beleving). Bij Alamo aangekomen hebben we keuze tussen twee midsize SUV's. Edwin kiest de Jeep Patriot, Michelle is het daar niet helemaal mee eens. "Een lelijke auto" zegt Michelle, en daar heeft ze gelijk in. Vanaf nu heet de Jeep "die Smurfenauto".... maar daar moeten we het de komende 2,5 week mee doen.
Als we New York verlaten, begint het wederom behoorlijk hard te regenen, niet echt bevorderlijk voor ons humeur. Op weg naar Gettysburg rijden we eerst langs diverse Amish plaatsen. Gelukkig wordt het weer beter en zien we zelfs het zonnetje verschijnen. We rijden o.a. door plaatsen als Intercourse, Paradise, Bird in Hand en vooral als we het binnenland inrijden is het mooi om te zien hoe de Amish people leven. En ze rijden gewoon met hun koetsjes tussen de auto's.
In Gettysburg halen we wat geschiedeniskennis op wat betreft de grootste veldslag van de Amerikaanse Burgeroorlog. Als tip kopen we een audio cd die we in de auto kunnen afspelen tijdens onze autotour langs alle belangrijkste monumenten en bezienswaardigheden. Wijs als we zijn kopen we de korte versie, maar jeetje, die was al veel te langdradig voor ons.
Al met al een zeer geslaagde dag vandaag.

• 10 Mei 2016 - 21:33

Remi:

Wat lief van the amish om voor jullie en andere toeristen met koets en paard te rijden