Dag 8+9: Gatlinburg (Great Smokey Mountains) - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 8+9: Gatlinburg (Great Smokey Mountains) - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 8+9: Gatlinburg (Great Smokey Mountains)

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Beide dagen brengen we door in The Great Smokey Mountains, het drukst bezochte nationale park van de VS. En great zijn ze! Wow, wat een vergezichten en een mooie natuur! We lopen de eerste dag 1 lastige trail naar een vergezicht dat alleen te zien is als je flink wat rotsen beklimt. Helaas vandaag door de regen te glad om te riskeren, maar ook zonder het uitzicht vanaf de rots een hele mooie wandeling. Op de terugweg worden we overvallen door een onweersbui en, ondanks onze regenjassen, komen we als twee verzopen katten aan bij de auto. Een aparte maar leuke ervaring Op naar een welverdiende douche.
De tweede dag rijden we een geweldig mooie autoroute door het park en lopen we 2 trails naar 2 watervallen. Genoten van geweldig mooie beekjes, bruggetjes en natuur. Deze twee dagen hebben we trouwens 3 keer een zwarte beer gespot. De laatste keer zat deze hoog in een boom. Ongelooflijk mooi om mee te maken. 's Avonds naar ons hotel in Gatlinburg. Een dorp dat we ons in deze omgeving heel anders hadden voorgesteld. Geen bergdorpje, maar een toeristische kermis. Raar, op een of andere manier past dat hier niet. Geen aanrader dus. Maar ondanks dat 2 heerlijke dagen achter de rug. Op naar het zuiden, naar Savannah.

• 14 Mei 2016 - 09:24

Remi:

2 heerlijke dagen ... dat klinkt goed. Niet normaal hoe hoog die zwarte beer in de bomen zit in het filmpje. Gaaf.