Dag 15: Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 15: Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 15: Everglades

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Everglades City

Vandaag staan de Everglades op het programma. We starten met de Loop Road, een rondje met de auto dus over een onverharde weg dwars door de Everglades. Na wat kilometers te hebben gereden, zonder dat we een levende ziel tegenkomen, rijden we over een klein bruggetje. En ja hoor, 2 alligators in het water. Bij een volgend bruggetje schiet een jong alligatortje voor de auto, gelukkig net gemist. Hier zit duidelijk een nest, want we zien meerdere jongen. Waar is mama? Voor de zekerheid schieten we de foto's maar vanuit de auto :-)
Na de Loop Road rijden we verder door het nationale park en lopen we verschillende kleine trails met uitzichten over de Glades. Het is een uniek landschap. Door de vochtigheid zitten er helaas veel muggen en andere stekende "vrienden" waardoor we toch iets sneller doorlopen en, ondanks de rijkelijk gespoten Deet, nemen ze Edwin goed te grazen. De tube Azaron is bijna leeg.....