Dag 1+2+3: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 1+2+3: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 1+2+3: New York

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

05 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Dag 1
Na een aangename vlucht eindelijk aangekomen in New York. We hadden vooraf een gezamenlijke transfer geboekt naar het hotel in Manhattan. De recensies waren goed, maar het was best wel chaotisch. Met zijn 12en in een busje, op elkaar gepropt met handbagage (lees koffertje) op schoot in een dik uur naar het hotel. Volgende keer toch maar een taxi...... Hotel ligt perfect, als je wilt veel op loopafstand. Koffers gedropt en meteen naar 5th avenue, een aantal parken, de flatiron building en s Avonds naar een lekker Indiaas restaurant en een bezoekje aan Times Square. Uitgeput storten we in ons bed en de city that never sleeps gaat nu toch echt even aan ons voorbij.

Dag 2

De weervoorspellingen voor vandaag is niet al te best (erg veel regen voorspeld). We passen ons aan en wisselen de geplande activiteiten van dag 2 en dag 3 om. Eerst op bezoek in Chinatown. Omdat het nu wel erg hard regent, besluit Edwin om toch maar een paraplu te kopen (Michelle heeft een regenjas met capuchon). Misschien is het de regen wel, maar vergeleken met San Francisco maakt Chinatown niet zo veel indruk.
Met de metro op weg naar Brooklyn, uitzicht vanuit Main Street Park naar de Brooklyn en Manhattan bridges en de skyline van Manhattan. De wolkenkrabbers doen hun naam eer aan met dit weer. Na lang tevergeefs zoeken naar hoe we de Brooklyn bridge op kunnen (en we waren niet de enigen... ;-) besluiten we maar weer de metro terug naar Manhattan te nemen en de Brooklyn bridge vanaf die kant op te lopen. Ook nu vinden we het jammer dat het weer ons niet mee zit.
s Middags naar Ground Zero. We zijn erg lang in het 9/11 Memorial/museum geweest. Erg indrukwekkend!
Het geplande avondlijke bezoek in de Empire State Building schuiven we door naar dag 3 omdat deze zich nog steeds in de wolken verschuilt.

Dag 3
Het eerste wat we doen als we wakker worden, luisteren of het nog regent. Gelukkig het is droog. Op naar de haven voor een boottocht naar Staten Island en het vrijheidsbeeld. De metro gaat helaas niet zo ver als gedacht en we moeten nog een paar blokken lopen om in de haven te komen. Het is gelukkig niet druk, zal wel door de kou komen, en we kunnen direct doorlopen naar de boot en hebben de plaatsen voor het uitzoeken. Eerst het stoeltje droog maken en met een lekker kopje koffie installeren we ons op het dek voor een tochtje van een uur. Het is wat aan de frisse kant, maar in ieder geval droog. We vinden het knap hoe de schipper de boot, eenmaal aangekomen bij het vrijheidsbeeld, recht houdt omdat alle passagiers aan 1 kant gaan staan zodra we bij het beeld zijn aangekomen. Hebben ze dan niet in de gaten dat we dadelijk omdraaien en de andere kant ook langs het beeld vaart? Nee dus. Helaas ligt de skyline van New York nog steeds in de wolken en is het uitzicht niet optimaal. Op naar Central Park. We huren een fiets en crossen met zijn 2en door het park. We zijn duidelijk niet de enigen op deze vrije zaterdag. Het stikt er van de joggers, fietsers en wandelaars. Maar erg leuk en in het park heb je echt niet in de gaten dat je in zo'n grote stad zit.
Gelukkig zijn ondertussen de uitzichtpunten uit de wolken, dus op naar het Rockefeller Center (top of the rock) voor een uitzicht over The Big Apple. Dan een lekkere pint in de Irish Pub naast ons hotel (happy hour :-)) en na een lekkere pizza nog naar het Empire State building voor de skyline bij nacht. Helaas dat hadden er meer gedacht nadat er verschillende dagen niet veel te zien was geweest. 1,5 uur in de rij om dan met teveel mensen tegelijk van het uitzicht te genieten. Maar ja, het was onze laatste kans, morgen gaan we verder, dus dat moesten we maar "even" doorstaan. Eerlijk is eerlijk, het was het wachten meer dan waard. Het uitzicht is adembenemend en hadden we zeker niet willen missen. Al met al, ondanks het slechte weer, 3 geweldige dagen in New York. Nu verder door naar het zuiden. We zijn benieuwd.....

• 10 Mei 2016 - 19:33

Mirjam:

De zon komt vanaf NU jullie kant op!! Zijn ze daar in Amerika nu helemaal gek geworden? Ik beloof het jullie........het zonnetje komt. XXX

• 10 Mei 2016 - 21:29

Remi:

Gave foto's!!
    NY by night ziet super uit ...