Dag 13: Moab naar Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 13: Moab naar Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 13: Moab naar Bryce

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

17 September 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag onze rit van Moab naar Bryce Canyon NP. Daar aangekomen hebben we tot nu toe zo'n 2.951 miles oftewel 4.750 km met onze Jeep Compass gereden. Inmiddels denken we onze "bonus" van meer dan 1.000 insecten op de voorkant van onze auto wel binnen te hebben. De auto ziet er niet meer uit....
Maar goed, na een lekker Amerikaans ontbijt in ons ontstekend bevallen hotel Holliday Inn, vertrekken we naar Bryce. We nemen niet de snelste route, maar we nemen de Utah scenic highways 24 en 12. Dat blijkt absoluut de juiste keuze: by far de mooiste rit van onze vakantie tot zo ver. Heel wat anders dan die saaie "cruise control" wegen die we vaak tot nu toe hebben gehad. De natuur van Utah is zo geweldig mooi, bijzonder en afwisselend!
We maken een gepland bezoekje aan Goblin Valley State Park. Een klein en apart park met honderden grappig gevormde rotsfiguren van 2 tot 3 meter groot. We willen daar een korte trail lopen van zo'n 2,5 tot 3 km heen en terug. Door de slechte trail marks of door onze eigen stomme fout besluiten we na bijna 3 km om dezelfde weg maar weer terug te lopen. Al met al een te lang gelopen trail, maar wel de moeite waard.
Nogmaals, de verdere weg naar Bryce was voor ons een attractie op zich! Vooral het gedeelte door Capital Reef NP is een beleving op zich.
Aangekomen in Bryce Canyon "City" besluiten we nog even het park in te rijden naar het uiterste punt "Rainbow Point". Het uitzicht is mooi, maar de dreigende grote regenwolken in de verte doet ons besluiten om naar het hotel te gaan. Morgen hebben we een hele dag om Bryce Canyon NP te bezoeken, en daar verheugen we ons enorm op.
Vanavond hebben we ook onze helikoptervlucht boven de Grand Canyon telefonisch bevestigd. Nu nog hopen op goed weer. De voorspellingen zijn iets minder (onweer). We hopen dat we het top weer wat we tot nu toe hebben gehad blijven behouden...

• 18 September 2014 - 18:51

R&N&S:

"By far de mooiste rit" ... dan zullen deze keer alle vier de oogjes niet veel gesloten zijn geweest. We hopen dat het weer jullie gunstig gezind blijft.

• 18 September 2014 - 18:53

R&N&S:

Oh ja ... nog een dikke 35.000 km en jullie zijn de wereld rond ... wat betreft km ...