Dag 16: Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu Dag 16: Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Michelle & Edwin Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 16: Key West

Door: E&M

Blijf op de hoogte en volg Michelle & Edwin

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Key West

The Florida Keys. Heel bekend, veel op tv gezien, dus erg benieuwd. Het belooft een zonnige en hete dag te worden, perfect dus voor ons dagje Caribbean. Ons doel is Key West, het laatste eiland van de Keys, een rit van zo'n 180 km over eilanden en bruggen tussen de Atlantische Oceaan, de Golf van Mexico en Florida Bay. Het is een prachtige rit met mooie vergezichten, veel mangrove, eilandjes en blauwe/turqoise zee. Uiteindelijk komen we aan in Key West, een plaats/eiland met een echte Caribische sfeer. Hier voelen we ons wel thuis ;-) De belangrijkste en leukste straat is Duval Street met vele shops, galeries, restaurants en barretjes. We lunchen in het Hard Rock Café en dat is erg lekker. Daarna een wandeling door Duval Street naar Mallory Square en Sunset Pier. Vervolgens de andere kant op naar het Southernmost Point, het meest zuidelijke punt van het vasteland van de Verenigde Staten. Dit staat gemarkeerd met een zuil, waar natuurlijk iedereen een foto wil maken. Er staat dan ook een behoorlijke file en het gaat ons echt te ver om hier met 34 graden in de felle zon in te gaan staan. Dan maar een foto met onbekenden erop.
Vervolgens dezelfde weg weer terug naar ons hotel. Einde van een hele leuke en gezellige dag.